پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230254
مخالفان سند همکاري تهران و پکن، نگران پيشرفت ايران هستند
تاریخ انتشار : 1399/04/28 10:09:44
نمایش : 1598
سفير و نماينده ايران نزد سازمان‌هاي بين‌المللي در وين نوشت: يکي از نگراني‌هاي عمده مخالفان خارجي از تحقق سند راهبردي ميان ايران و چين، پيشرفت و توسعه کشورمان در حين تحريم‌ها است.

به گزارش خبرگزاري مهر، کاظم غريب‌آبادي در حساب کاربري خود در اينستاگرام در واکنش به شايعات مطرح شده در خصوص سند راهبردي همکاري‌هاي ٢۵ ساله ايران و چين، نوشت: جمهوري اسلامي ايران تحت شديدترين تحريم‌هاي ظالمانه و غيرقانوني رژيم آمريکا قرار دارد. ترامپ به اصطلاح به سياست فشار حداکثري عليه ايران عزيز روي آورده تا به زعم خود، به اهداف خود دست يابد.

وي در ادامه مطلب خود آورده است: با وجود زيرساخت‌هاي قوي کشور و حمايت بي شائبه ملت شريف از نظام و مقاومت در برابر تحريم‌ها، بايد از فرصت‌هاي مختلف موجود در عرصه بين‌المللي براي مقابله با تحريم‌ها نيز استفاده حداکثري کرد. يکي از اين اقدامات، اتحاد سازي و ورود به همکاري‌هاي راهبردي و طولاني مدت، با حفظ منافع و امنيت ملي و رعايت قوانين کشور است.

نماينده ايران نزد سازمان‌هاي بين‌المللي در وين تاکيد کرد: چين، امروزه نه تنها مخالف سياست‌هاي يکجانبه و توسعه طلبي آمريکاست، بلکه با دارا بودن ١۴/١۴ تريليون دلار توليد ناخالص داخلي، صاحب دومين اقتصاد بزرگ جهان با پانزده و نيم درصد است. اين کشور همچنين اشتراک مواضع متعددي با ايران در موضوعات بين‌المللي دارد و در ساليان اخير، همواره با اتخاذ تصميمات و اقدامات عليه ايران در چارچوب سازمان‌هاي بين‌المللي مخالفت کرده است.

همکاري راهبردي ايران با چين تصميمي خردمندانه و به نفع دو کشور است

غريب‌آبادي نوشت: طبيعي است در چنين شرايطي، آمريکا و طرفداران آن تمامي تلاش مذبوحانه خود را انجام خواهند داد تا به خيال خود ايران را در انزواي اقتصادي نگه دارند و مانع ورود روابط گسترده تجاري و اقتصادي آن با ساير کشورها شوند. مخالفت‌ها توسط آمريکا و متحدانش، نشان مي‌دهد که ورود به همکاري درازمدت دوجانبه و راهبردي با چين که به‌نفع هر دو کشور بوده و تصميمي صحيح و خردمندانه است.

وي تاکيد کرد: يکي از نگراني‌هاي عمده مخالفان خارجي از تحقق اين سند راهبردي، پيشرفت و توسعه ايران در حين تحريم‌هاست که ضمن به چالش کشاندن هرچه بيشتر نظام سلطه، مي‌تواند از آن الگويي ديگر در ميان کشورهاي در حال توسعه مانند چين بسازد. در اين راستا، ضروري است مرزبندي روشني با دلواپسان آمريکايي و حاميان غربي و منطقه‌اي آن ايجاد شود، چرا که آنها نه دلسوز مردم هستند و نه نگران توسعه ايران در شرايط سخت تحريمي؛ آنها فقط دنبال اعمال فشار بيشتر بر مردم و کشور عزيزمان هستند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html